In je uppie of toch anders?

en de gevolgen voor je marketingboodschap

Ik had net mijn boodschappen in de auto geplaatst en wil instappen. Opeens hoor ik de vraag: “Lust u spruitjes?”. Hm ja, die lust ik maar wat een rare vraag. Of toch niet? Ik had net groente en fruit gehaald maar deze meneer lust geen spruitjes. We raken aan de praat en hij heeft verschillende groenten in zijn winkelwagentje liggen die hij niet lust maar wel over heeft van het principe to good to go. Op dat moment kreeg ik twee zakken spruitjes aangeboden, twee avocado’s, een knolselderij en een venkel.

Wat te doen

Deze groenten leg ik bij mijn andere boodschappen, zeg hartelijk dank aan deze vriendelijke meneer en stap in de auto. Lekker denk ik maar direct daarna wat kan ik met deze groenten maken? Zo rij ik terug naar huis ondertussen denkende wat ik met de spruitjes, een kilo in totaal, de knolselderij, venkel en de twee avocado’s ga doen. Kan ik soep maken van spruitjes? Of toch een lekker stamppotje, het is de tijd ervoor. en wat doe ik dan met de andere groenten?

samenwerking en combineren

Smakelijke combinaties

Heb jij dat ook wel eens? Dat je een heleboel lekkers gepresenteerd krijgt? Een combinatie van producten waarvan je weet dat het smakelijk te combineren is. Maar je hebt wel een goed recept nodig om er een aantrekkelijke maaltijd van te maken. Een recept vinden kan op verschillende manieren net zoals bij je eigen onderneming. Je kunt gebruik maken van je eigen kennis en ondernemersdrive. Je kunt het allemaal in je uppie uitknobbelen of je laat je verleiden door mooie verkoperspraatjes van tools die ‘anderen’ allemaal gebruiken. Dus jij moet dat ook hebben volgens die verkoper. Is dat zo?

meedenken in je communicatie

Zoeken

Je kunt ook eens kijken of iemand anders je kan helpen. Iemand die verder kijkt en die op een gestructureerde manier eerst kijkt naar dat wat er al is. Je hoeft niet altijd hele nieuwe pakketten aan te schaffen. Eerst eens kijken wat je in huis hebt je kunt dit vaak optimaliseren. Daar vind je al genoeg mogelijkheden die vaak voldoen aan je eisen van dat moment. Je gooit pas je oude schoenen weg als er genoeg alternatieven zijn die je kunt gebruiken. Dit gezegde is ietwat anders beschreven maar je weet hoe ik het bedoel.

Samen

Ik kan je hierbij helpen. Samen zorgen we voor een goed uitgewerkt recept. We gaan kijken welke producten je in huis hebt. Ik geef je ondersteuning en help je bij het maken van de juiste keuze(s). Met als resultaat dat je producten goed inzetbaar worden en blijven. Je gaat optimaal gebruik maken van de spullen die je in huis hebt. Je hoeft nergens meer naar te kijken. Door een keer een basis neer te leggen en de juiste keuzes te maken. De keuzes die bij je passen als ondernemer, trainer, coach of kenniswerker. 

Vraag geheel vrijblijvend een gesprek van een half uur aan. In dit halve uur weten we snel of we iets voor elkaar kunnen betekenen en of we een klik hebben.

Bereidingstijd

Ben jij die ondernemer, die trainer, coach of kenniswerker die moeite heeft om een goed recept te vinden? Je kunt niet kiezen uit alles wat er aangeboden wordt, zeker niet op dit  moment waar het een overkill is. Er is zoveel mogelijk en iedereen gebruikt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De normaalste zaak bij die ander maar hoeveel energie en tijd dit gekost heeft daar hoor je niemand over. Je moest eens weten. Tijd die kostbaar is en je veel liever voor iets anders wilt gebruiken. Tijd die je in wilt zetten voor je business, daar waar je goed in bent. Je wilt niet hoeven nadenken over een recept van je producten. Je wilt een zo kort mogelijke bereidingstijd.

voorbereidingstijd een basis voor je marketingboodschap

Wat heb ik te bieden

Je wilt het bij iemand neer kunnen leggen die je kunt vertrouwen. Iemand die het op een rustige manier met je bespreekt en alle opties bekijkt. Iemand die het in alle rust uit kan leggen. Die goed kan analyseren en op de hoogte is van diverse tools en programma’s zoals bv. PowerPoint, Canva, Zoom, Infographics kan maken, handig is met Word en Excel maar ook weet wat je met Google Analytics kunt. O ja, de juiste trefwoorden kan vinden voor je website en blogs. Dit is een belangrijke als je net start met bloggen bijvoorbeeld. Je wilt je teksten bij iemand neerleggen die kan redigeren en op de hoogte is van de regels binnen copywriting. Iemand die een tekst aantrekkelijk kan maken en de juiste woorden gebruikt.

Je (regel)nichtje

Ik ondersteun je in het schrijven van je marketingboodschappen. Het opzetten van je salespagina maar ook het redigeren of tegenlezen van je teksten. Misschien heb je wel hulp nodig bij een marktonderzoek, je doelgroep en relatiebeheer. Ik denk graag met je mee met de opzet van je website of redesign volgens de laatste ontwikkelingen. Kortom ik ben je virtuele (regel)nichtje dat op de achtergrond veel voor je kan betekenen.

virtuele assistent

Denk eens na…

  • Heb jij geen tijd om na te denken over welke tools je allemaal nodig hebt?
  • Geen tijd om te beoordelen welke tools je in wilt zetten?
  • Heb jij geen tijd om dat te doen wat je daadwerkelijk wilt doen?
  • Verlies je teveel tijd aan voorbereiding en verzand je snel in je oude patroon?
  • Verlies je snel je focus door alle prikkels op het internet?
  • Besteed je teveel energie aan externe factoren die niets met je business te maken hebben?
structuur in je marketingboodschap

Variatie met structuur

Je wilt een gedegen advies en je wilt gestructureerd aan de slag. Zo kun jij je bezighouden met je onderneming. Dat waar jij het beste in bent. Daar waar je passie ligt en waarvoor je je eigen onderneming bent gestart. Voel jij je aangesproken neem dan vrijblijvend contact met me op. Samen kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen. Je zult versteld staan van je eigen kunnen. Ik had zelf een jaar geleden niet kunnen weten dat ik nu regelmatig een Spaans pepertje gebruik bij het koken. Je maakt je eten net wat smakelijker. Dit kun jij ook, variëren in je onderneming maar wel met structuur. Probeer het eens uit en neem contact met me op. Ik heb er zin in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Mijn website gebruikt cookies. Door verder te gaan accepteer je deze cookies. Lees mijn cookieverklaring voor meer informatie.  Meer info